top of page
  • Obrázek autoraJan Hadrava

Proč firmy potřebují online marketingový plán?

Online marketingový plán je důležitým základem internetové marketingové kampaně. Jejím hlavním nástrojem analýza klíčových slov spojená s poradenstvím v oblasti business development. Tedy určit nejen, co a kde zákazníci hledají, ale jaký je vhodný obsah a jeho následné šířený různými kanály, například vyhledávačů, e-mailových zpravodajů a sociálních sítí.

Díky online marketingovému plánu je možné systematicky zvyšovat prodej, uvádět na trh nové produkty a budovat reputaci značky. Samozřejmostí je jeho využití i v HR marketingu a náborových kampaních. Pomáhá také naplánovat rozpočet, zvolit správné nástroje a předem odhadnout výsledek propagace.

Vytvoření online marketingové strategie se skládá z několika etap:

  • Poradenství business development, určení strategie a vize dvou spojených nádob - marketingu a obchodu

  • Stanovení cílů/cílových skupin pro propagaci na internetu

  • Analýza klíčových slov

  • Analýza konkurence

  • Výběr propagačních nástrojů

  • Analýza a případná úprava webu pro nově upravené cíle

  • Stanovení klíčových ukazatelů výkonnosti, definování rozpočtu a předvídání výsledků

  • Návrh tvorby content marketingu. Ted potřebného obsahu v podobě videí, fotografií, brand manuálu

  • Tvorba publikačního plánu pro kampaně Google, META, Youtube, Tik Tok, či jiné

Poté je majiteli firmy předložen podrobný plán kroků k propagaci jeho značky nebo produktu na internetu. Správná kombinace několika digitálních nástrojů může maximalizovat účinek reklamní kampaně. Bez dobře navržené strategie digitálního marketingu však můžete ztratit nejen čas, ale i peníze.

Je však třeba mít na paměti, že úspěch strategie závisí nejen na profesionalitě online marketérů, ale také na tom, jak dobře je nastaven pracovní postup na straně klienta. Reklama může přinést nové potenciální zákazníky, ale pokud s nimi manažeři dobře nezacházejí, vede vše ke ztrátě zákazníků.

Nebo může mít zákazník perfektně nastavené kampaně a webové stránky, ale negativní zpětná vazba zmaří veškeré úsilí. Je důležité vytvořit komplexní zákaznickou zkušenost - od prvnotního zájmu o produkt/službu až po konečný nákup.


Ve společnosti H-Vision pomáháme s celým procesem od vývoje strategie a plánování, přes zajištění tvorby fotografického, video obsahu a grafických prací až po samotné reklamní kampaně. Neomezujeme se však jen na tvorbu samotných kampaní, ale i na jejich správu včetně community managementu na META (Facebook a Instagram) Google, Youtube a Tik Tok.


106 zobrazení0 komentářů
bottom of page